onsdag, december 2

Den absolut största anledningen

På bilden ser ni den absolut största anledningen till att jag inte kan flytta ut på landet. Jag måste hålla mig i stan. Cement förstör nämligen inte skor, inte på samma sätt som lera och smuts iaf. Efter en eftermiddag ute hos min sambos päron såg mina nyinköpta Nike dunk low premium ut som kriget. Jag fick fort som attan fram en tandborste och började göra rent dem, jag förde borsten med största precision över den leriga sulan. Likt en hjärnkirurg stod jag fullt koncentrerad. Ett tag såg det mörkt ut, men jag var övertygad om att det skulle gå att rädda dem. 45 minuter senare stegade jag ut från badrummet med skorna i handen, jag höjde dem mot skyn och triumferade med dem framför min sambo. Jag såg på dem och kände mig mycket lättad, lättad och lycklig.

Förstår ni nu varför jag inte kan flytta ut på landet, jag kan omöjligt utsätta mina skor för den risken igen. Aldrig, inte medvetet. Nästa gång vi åker till svärföräldrarna så får det nog bli gummistövlar.

Mr P

1 kommentar:

Carro sa...

eller så tar du med några tossor från jobbet som du kan sätta som skydd på skorna när du är på landet?
fi fan va jag är smart