fredag, februari 27

Dom kan dra åt helvete....

I går på jobbet hade jag så jävla ont i ryggen så jag knappt klarade av att utföra mitt jobb så jag frågade om jag kunde få ledigt idag, jag kollade upp att det fanns en som kunde jobba ist för mig osv. Men det fick jag inte för man är tvungen att söka semester 2 veckor i förväg, jag sa att jag visste det men att de kanske kunde vara lite shysta eftersom de vet att jag har problem med ryggen, men dom svarade bara att jag fick ta en karensdag isf. I går efter jobbet fick jag ligga som en död fisk i soffan i 3-4timmar, eftersom liggläge är det enda som inte gör ont. Jag gick till jobbet idag och har nu så fruktansvärt ont så jag vet inte riktigt vad jag skall ta mig till, har legat i sängen i typ 5 timmar idag igen... kul för min familj....
Visst jag kunde ta en sjukdag men dom kostar, och jar har fan inte råd att ta sjukdagar hela tiden.

Min arbetsgivare har ju en skyldighet att fixa omplacering om jag inte klarar av mitt jobb, men allt tar ju så sjukt lång tid för dom bryr sig inte ett skit egentligen. Eftersom jag blivit tillsagt av kiropraktorn att byta arbetsuppgifter/arbete för annars kommer ryggen aldrig bli bra så tycker jag att mina chefer borde ta det på allvar.... eller?
Min arbetsgivare och alla chefer kan dra åt helvete, dom kan suga min kuk!! jag tänker aldrig mer ställa upp och jobba över eller liknande, varför ska man ställa upp på folk som pissar en rakt i ansiktet gång på gång på gång på gång.....?


Mr P

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tja! Inte kul att höra att ryggen fortfarande är kass. Hoppas det blir bättre. Hälsa din familj/Alex

Anonym sa...

När jag såg dig på stan hade du inte sängen med dig?

KSSare

Anonym sa...

Kss:are, även sjuka/skadade måste handla och äta? Vad är det för tankesätt ni har där nere på KSS. Finns det redan någon annan som kan jobba och vill jobba istället, vad är då problemet om Petter vill gå hem?
Jävla konservativt tänkande!

Hälsningar Henke på Kavelbro där vi ställer upp för varann

Anonym sa...

Du får se till att få ett läkarintyg där det står att du ska byta arbetsuppgifter eller bli sjukskriven... Då brukar det gå undan, för ingen arbetsgivare vill ha sjukskriven personal.

Peace out bro

/Mr.M

Anonym sa...

Vem är Kssaren? eftersom jag har ett liv och en familj vid sidan om jobbet så måste man ju ibland handla saker...inte sant?

Förresten du kan också dra åt helvete och du kan också suga min kuk vem du än är!!

Mr P