fredag, oktober 30

Första och sista pumpan.

Jag vill inte ha den där äckliga pumpan. Vi kan slänga den eller skicka tillbaka den till pumpaaffären! Så sa minimonstret här ikväll när vi fixade till pumpan.

Jag var överlycklig när jag äntligen fick tag i en pumpa, skyndade hem till familjen och stoltserade med den orange skatten. Till en början blev äldsta dottern glad och tyckte den var fin, men när hon förstod att hon inte fick ha den på rummet så blev det genast annan stämning. När hon sen fick se mig sitta och karva i den med kniv, ja då blev det för mycket för henne. - VAD GÖR DU PAPPA!? Du får väl inte skära i pumpans ögon!!

När jag stod ute på balkongen och tände ljuset till pumpan ville hon absolut inte följa med utan stod inne och skrek. Hon sa bl a att hon hoppades att fåglarna skulle äta upp den och att hon inte ville ha någon pumpa nästa år. Lyckat med andra ord.

Mr P

Inga kommentarer: