fredag, oktober 30

Dagens mission

Jag har lovat minimonstret att vi ska fixa till en tjusig Hallowenpumpa, det var lättare sagt än gjort. De är nämligen slut i hela byn. På coop skulle de få några idag så får hoppas att jag får en där, annars får jag helt enkelt odla pumpa själv. Några tips på bra gödningsmedel som får en pumpa att växa sig stor och fet på ett dygn?

Min kusin Anton odlade såna här små prydnadspumpor när han var liten, han fick hur mycket som helst vill jag minnas. Anton har du några tips på pumpaodling?

(Anton, svaret på din och F:s fråga kommer, vi har ej glömt :)


Mr P

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, kommer minimonstret upp till vallevägen klädd i fredagen den 13:e outfit eller?

mr cali

Anonym sa...

pumpaodlare är något man föds till. vissa har det, andra inte. dte finns därför inga tips å trix tyvärr, du märker ganska fort om pumpor är något för dig! :)

Anonym sa...

Hej Hej Anton & Fanny.
Tyvärr kan jag inte hjälpa till med detta. Vi hade ingen tenta i Företagsledning II utan vi gjorde en stor undersökning åt Näringslivet, tror jag det var, som tog hela kursen.
Hade så gärna hjälpt till om jag kunnat!!! Om det är något annat ni undrar över eller vill låna eller så är det bara att säga till :)
Vi syns kanske imorgon.
Ha det toppen!
Kram Ellinor