onsdag, november 26

Hatar när det händer!

FA-AN vad jag hatar när detta händer! Man har gått och sneglat på den där överfulla soppåsen i 2 dagar, man har byggt på höjden så mycket det bara går. Tillslut tar man sig mod och försöker knyta ihop fanskapet och ställer den vid dörren, man hoppar över den och tittar åt ett annat håll en 3-4 ggr. Sen när man äntligen samlat kraft och känner sig redo att gå de där 25 metrarna till sopcontainern, ja då är den jävlen som vanligt helt full med andras skräp. Jag brukar lägga skulden på studenterna.

Så står man då där och stirrar besviket på öppningen där man hade tänkt slänga sitt skräp, jag inser ganska omgående att jag måste trycka in någon annans äckliga påse för att kunna få in min egen. Jag utesluter fort att använda mina vackra händer och börjar söka av området efter ett lämpligt hjälpmedel. Hittar en kvist men den ger vika och går av ganska så direkt, ser en tom ölburk som borde duga men inte heller den klarar att prässa in dom 2 ton sopor som står i vägen för mig och min påse. Jag inser fakta, tar några djupa andetag och går med bestämda kliv mot containern fast besluten att få saken ur världen. Jag tar min hand och trycker för kung och fosterland. Samtidigt som jag känner att det börjar ge med sig så går även påsen som jag trycker på sönder.

Jag känner hur två av mina fingrar blir blöta och en gnutta kletiga, jag får en sån där fy fan vad äckligt minn och drabbas av panik. Känslan kan jämföras med när de stoppar handen i röven på en ko för att befrukta dem, min hjärna börjar genast att fantisera om vad det är mina fingrar har träffat på där inne. Jag drar sakta ut min hand för att se efter vad fångsten blev, jag blir alldeles stel när jag ser att fingrarna är bruna. Nä dra åt helvete är det skit!!! säger jag högt. Men efter noggrannare besiktning inser jag att jag har tryckt handen igenom ett gammalt kaffefilter, jag pustar ut. Visst det är fortfarande äckligt men bra mycket bättre än bajs iaf. Jag torkar av mina händer mot ett träd och stoppar in mina egna sopor. Innan jag går därifrån spottar jag demonstrativt på containern, kändes genast en aning bättre. Detta mina vänner var INTE första gången som det händer mig. Vet inte varför detta skulle kunna intressera någon av er men...men i brist på annat så...

Mr P

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du får ta hjälp utav påsen, trycka med den

Mr: P sa...

Men jisses klart jag provade det först!

Anonym sa...

som den bonnläpp jag är tror jag det heter att man inseminerar en ko. jag kan ha fel... slaktar vi fredagen oxo, sen tar vi helg!

Anonym sa...

Du skriver om tråkiga saker, men det du skriver är riktigt bra och roligt skrivet.

Anna

Anonym sa...

fast inte inseminerar man i röven? ;)

Anonym sa...

haha, nä det klart men vi får ha i tankarna att min homeboy Mr P är ett äkta asfaltsbarn. inte lätt att veta då