lördag, januari 9

En mycket seriös satsning

Jag har slutat snusa många gånger, alldeles för många gånger. Men nu blir det nog svårt för mig att göra annat än att faktiskt sluta, för gott. Jag delar nämligen lägenhet med två tjejer som just nu bedriver någon form av antisnus-kampanj. Inget halvhjärtat, det här rör sig om en mycket seriös satsning. Min sambo som de senaste åren inte varit blyg med vad hon tycker angående mitt snus har nämligen lyckats trissa upp minimonstret. Till en början var det bara muntliga protester när de såg att jag skulle ta mig en snus men de har nu tagit det ett par steg längre, det har nåt helt nya höjder. Minimonstret skriker rakt ut varje gång hon ser min snusdosa, detta oavsett om vi är hemma eller står i 25 meters kö på stan.
- Du får inte äta snus pappa! Skriker hon så hon blir helt röd i ansiktet.
Jag kan inte heller lägga ifrån mig min dosa längre för då försvinner den mystiskt. I början gömdes dosorna relativt lätt, men en treåring lär sig snabbt. Jag skulle tippa på att det iallafall ligger 3 undangömda i lägenheten just nu som jag inte hittat, men tro mig jag har försökt. Det har även hotats med att det skall slängas nästa gång jag somnar eller lämnar det obevakat.

Eftersom jag absolut inte vill se någon av mina döttrar börja röka eller snusa så har jag nog inget annat val än att faktiskt överväga att sluta med mitt snus. En gång för alla. Det är ju svårt att argumentera emot något som man själv nyttjar. Men att det skall vara så ruskigt svårt att sluta med något som man innerst inne vet är skadligt för ens kropp, och kostar en massa pengar. Kanske kan börja med något annat istället.... några tips på laster eller andra onyttigheter som jag skulle kunna tänkas byta ut mott snuset?

Fet
Mr P

1 kommentar:

Anonym sa...

tuggumi