fredag, juni 5

Men vad vet jag.


På mitt jobb är det just nu ett jävla predikande om besparingar, precis som i resten av landet. Vi ska typ spara 300 miljoner på 2 år, det snålas och beräknas som aldrig förr. Det är anställnigsstopp och man fösöker dra in på personal.
Jag kan köpa allt det där för jag vet att det är finanskris och allt det där, men ibland blir man lite fundersam. Tex så är gatubelysnigen utanför jobbet tänd på dagtid, även fast det är Juni och ljust ute. Där skulle man ju kanske kunna spara några slantar. Tycker politiker, chefer och andra beslutstagare ska lämna sina skrivbord och kalkyler, ta ett steg ut i den verkliga världen och se sig omkring, bara för ett tag. De kanske kan få upp ögonen för hur det verkligen ser ut, det kanske finns andra sätt att spara pengar på än att sparka folk.

Men hey, vad vet jag. Jag är ju bara en sketen kock.

Mr P

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, vem vill ha dom i trafiken och vem ska hjälpa dom hem.