tisdag, mars 31

Som att stjäla godis av ett litet barn


Hela veckorna frågar min dotter om det inte är lördag så hon får äta godis, jag förklarar att det bara är tisdag och så brukar vi hålla på ända tills det då äntligen blir lördag. Då hinner vi knappt vakna innan det skall inhandlas lördagsgodis, de senaste veckorna har det varit nonstop som gäller. När vi kommer hem så äter hon 15-20 st sen är hon nöjd och påsen åker in i skafferiet. Det är då min kamp börjar, för jag måste då låta bli att äta upp resterande innehåll i hennes påse. För jag kan ju erkänna att jag har gjort det en gång för jag trodde inte hon skulle komma ihåg...det gjorde hon kan jag ju berätta och hon blev inte glad på mig.
Men det är fan inte lätt att se den där påsen varje gång man öppnar skafferiet, bara för att jag absolut inte får så blir jag ju groteskt sugen på just nonstop.
Mr P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Köp två påsar ;)

Mr: P sa...

Hehehhe... de gör jag men min tar slut ruskigt fort ;)