tisdag, mars 31

Skulle ni kunna med det?

Sitter och lyssnar på Hallå P3, de diskuterar om att göra saker ensam. Skulle ni kunna med att gå på bio eller typ restaurang ensamma? Själv har jag jävligt svårt för sånt, tro inte att det är för att jag har speciellt dåligt självförtroende utan mest för att jag tycker allt är pinsamt( som när man var 14). Inte för att jag tror att någon bryr sig om jag sitter där själv i biostolen, men jag får ändå känslan av att folk pekar och viskar om mig, och den känslan står jag fan inte ut med. Jag vill göra det mesta i grupp, förutom när jag skall gå i affären och kolla in nya skor, då krävs det nästan att jag får vara ensam.
Fast visst uppskattar man att vara ensam mer efter man fått barn, då värdesätter man det mer än innan.
De pratar även om det här med vänner, jag tycker det blir krångligare att skaffa vänner ju äldre man blir. När man gick i skolan var det ju pisslätt att skaffa vänner men sen blev det lite svårare. Jag har märkt att det är många som verkar villa bli vän med mig (låter ju inte kaxigt) Men jag nöjer mig på något sätt med mina 3-4 riktiga vänner, sen kan man självfallet ha vänner som man hejar på och snackar med ibland. Men det här med folk som vill att man skall med ut på krogen och ta en bärs etc... nja det kvittar fan mig aså, är typ allergisk mot krogen nuförtiden känns bara som man missar tid som man kunde spenderat med familjen och sina riktigt nära vänner. De flesta vänner jag träffat genom olika jobb etc har jag till en början tyckt varit helt störda i huvudet, men efter att pratat med dom så har det kommit fram att så var inte fallet. Jag är riktigt duktig på att döma folk, snabbt. Men de vänner jag har har nästan alla tagit kontakt med mig och inte tvärtom, jag är nog lite rädd för att göra bort mig ändå...


Mr P

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag brukar gå på bio själv och ser inget problem i det, riktigt skönt och avslappnande. Något jag kan rekomendera till dig.

Jerry