tisdag, september 23

Då tänker jag på min pappa....

Varje gång jag äter min favorit läkerol sort (Special) så tänker jag genast på min pappa. När jag var yngre hade han alltid en sådan ask i sin jacka, jag sprang jämt i hans fickor och tog såna så när han skulle ta så var de alltid slut. Det är lite kul med smaker/saker som man associerar så starkt med någon person. Så ibland när jag inte pratat/ träffat min far på ett tag så går jag helt enkelt och köper en ask Läkerol Special, då får jag en flashback från när jag var6-8 år. Hör du det far, din son tänker på dig när han tuggar läkerol.

Läkerol är ju även känt som den ultimata "jag har inte druckit" tabletten. Går man omkring och luktar Läkerol i munnen så kan folk misstolka och tro att man är smyg alkis. Hur är det med er då har ni någon favoritsort när det gäller Läkerol?

Edit 13:37. Nu blev det ju lite galet, låter ju som om jag sitter här och påstår att min far var smygdrickare när jag var liten. Så var det ju inte meningen att det skulle tolkas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Viol är den tablett som påstås ta bort lukten av alkohol.Frågade en kompis om han ville ha en viol "nej förfan ja har inte druckit nåt"blev svaret så kanske att det funkar.

Anonym sa...

vdå han drack väl inte i smyg,han drack ju öppet=)haha, skoja bara...