tisdag, september 2

Hennes lille vän...

För några veckor sedan började min dotter att kalla en ev hennes små gummiankor för hennes lille vän, den skulle vara med ute, i sängen och i princip alla sammanhang. Det var ju inga problem med det men hennes nya lille vän är det lite bökigare med, det är nämligen högtalaren på bilden.

I helgen skulle vi gå ut en sväng och jag och min sambo stod färdiga i hallen och ropade på Tea, hon svarade att hon inte ville åka för hon ville inte lämna sin lille vän, jag som trodde det handlade om ankan sa bara att hon kunde ta med den ut. Då svarade hon att det inte gick för den satt fast, så jag gick för att kolla vad hon menade och hittade då henne sittande bredvid högtalaren. Hon satt och höll om den och klappade på den, jag blev milt sagt förvånad och försökte förklara att hon inte kunde ta med den ut.

När jag bände loss henne från högtalaren så ropade hon, - Bli inte ledsen min lille vän, jag kommer sen!!

Man har ju hört talas om att folk har låtsaskompisar men det här tar ju ändå priset, det här är ju inget man berättar om på 3 års kontrollen :)

1 kommentar:

Anonym sa...

men gud så rolig hon är...
flisan kör fortfarande med dockan anna...