tisdag, september 30

Sista inlägget....

För dryga ett år sedan startade jag denna blogg, till en början var det mest på kul men mitt intresse växte fort stort. Så även erat, för jag har haft ca 50 besökare varje dag. Kanske inte låter som så mycket men jag vet bara vilka 10 av er är så resten är för mig okända människor, okända människor som verkar ha uppskattat det jag har skrivit om här.
Bloggen har fungerat lite som en psykolog för mig, har rensat tankarna här. Har skrivit om i princip allt även väldigt personligt, roliga och tråkiga händelser. Har dissat folk/händelser som jag ogillat och hyllat saker jag tyckt om.

Det har förekommit livliga diskussioner i kommentarsfältet mellan mina läsare och även med mig, detta är nog det jag uppskattat mest att se att man får igång en diskussion mellan människor. Det gav mig bekräftelse på att folk läste och brydde sig.
Varje gång jag har loggat in och sett att jag fått kommentarer av er så har det pirat till i kroppen och jag har nyfiket läst vad ni skrivit. Jag har varit arg och grinig på er för ni inte (enligt mig) kommenterat tillräckligt mycket osv.

Men på senaste tiden har jag känt att jag tappat stinget och intresset, så även ni då besöksantalet har rasat drastiskt. Det känns inte alls kul och jag har känt mig stressad över att jag måste blogga ofta och roligt. Men att föröka blogga under press är ingen bra kombination, så jag har de senaste veckorna funderat över om jag inte ska sätta stopp här.
För jag känner att det inte går att mjölka den här bloggen mer, det är bara att inse att bloggen är död. Detta är alltså mitt sista inlägg här, och det känns faktiskt lite vemodigt.

Men eftersom jag älskar fenomenet blogg så kan jag ju givetviss inte sluta helt, jag har därför samlat lite vänner och startat en ny blogg. Den heter bloggkollektivet och startar imorgon (1:a Oktober).
Jag hoppas givetviss att ni som läst den här bloggen även kommer fortsätta läsa den nya.
Imorgon kör vi alla fall igång den nya och den kommer kicka ass, så missa inte det nu.

Vill du läsa nya bloggen? klicka då HÄR, HÄR eller HÄR


Mr: P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart vi hänger på!

Anonym sa...

så trist att du lägger ner din egna=(men klart som korvspad så fortsätter vi läsa den nya...

Anonym sa...

Great blogg!