lördag, januari 3

Allt annat än lätt

I dag var jag och familjen sugna på thaimat efter all salt julmat, ringde till Thaihouse. Beställa mat brukar ju inte vara så invecklat men idag var det allt annat än lätt.
Jag ville bla ha vårrullar, 5 st ville jag ha men det kunde jag inte få. I varje portion ingick det 2st, så den mycket inkompetenta tjejen i luren sa att jag antingen fick ta 2 portioner eller 3.
Jag stod på mig och sa att jag inte ville ha 4 eller 6 utan just 5 vårrullar, 2 till mig 2 till sambo och en till min dotter.
Men idioten sa fortfarande att det inte gick för det stod inte i menyn, jag höjde rösten en aning och sa bestämt att jag skall ha 5 vårrullar. Det funka! hon pallrade sig ut i köket och "frågade" kocken om det gick bra. Går bra?? vilken krögare vill inte sälja mer? Pucko!
När jag hämtade maten sa jag stolt att det är jag som beställt 5 vårrullar, tjejen log ett falskt leende och tog emot pengarna. Jag stegat ut ifrån restaurangen som segrare.

Det hade räckt med 4 st, för min dotter vägrade äta sin....


Mr P

1 kommentar:

BloggKollektivet sa...

Pucko? Du fick antagligen betala för 6 och fick bara 5, å du glider därifrån JÄTTESTOLT!!!=)hihi