torsdag, januari 8

Potatisfavorit?

Undrar vem som uppfann/kom på potatispressen? Han eller hon (antagligen han) borde hyllas, borde få en staty avbildad efter sig, en gata döpt efter sig, ett sjukhus döpt efter sig, en pizza döpt efter sig.... ja ni fattar. Damn vad gott det är med pressad potatis, bara smällter i munnen, MUMMA!
Potatis är en jävla höjdare över lag tycker jag, det finns ju oändligt med möjligheter, bara fantasin sätter gränserna.... Hahhahahahha....
Min potatisfavorit är ju som sagt pressad, har du någon?


Mr P

7 kommentarer:

Anonym sa...

En helt annan fråga - sköljer du champinjoner? Jag brukar bara borsta dem, men nu när jag är gravid så är jag lite (läs ganska) nojjig med bakterier å så.
Tänkte kolla med en utbildad kock...

Anonym sa...

Vad då en man? Det kan väl lika gärna vara en kvinna eller både och kanske. Förr var det ju männen som tog åt sig äran även om det var kvinnorna som kom på idén. Tänk på det du lilla Mr.P.

Anonym sa...

får hålla med om att pressad potatis nog är min favorit med...

Anonym sa...

Batterivägen 15
Kamaxeln 7

Anonym sa...

räcker med att skala dom lite halvdant

Mr: P sa...

Om du skall tillaga dem ex steka el koka så räcker det med att borsta av dem. Skall du däremot äta dem som dom är eller i sallad så är det nog en bra ide att skölja dem. Skölj dem fort i riktigt kallt vatten, lägg dem sen på en handduk eller papper för att torka, annars blir de väldigt sliskiga..


Mr P

Söderberg sa...

jag gillar att ugnsbaka små potatisar med mycket salt och olivolja och skalet på

typ köra dem i 45 min i 100 grader