fredag, juli 10

Handlar det om skuldkänslor tro?

Mtv har inte visat MJ:s musikvideos på flera år, eller visst mitt på natten kanske nån video har rullat men annars har det varit rätt så dött. Visst han har ju inte gjort några direkta hits på rätt så många år, men om de nu verkligen ville så finns det ju gamla godbitar att välja bland. Men sen han dog så visar de ju ta mig fan hans videos hela jävla tiden. Ok jag kan köpa att de vill hylla "the king of pop", men nu känns det bara jävligt överdrivet. Känns som om det försöker slicka röv, är de ute efter en del av arvet eller vad?
Ungefär samma sak hände ju när Astrid Lindgren dog, ja då skulle plötsligt Svt börja sända hennes filmer, dag som natt.
Kan det vara så att tv-kanalerna får lite dåligt samvete över att de inte visat så mycket av dem på senaste tiden? Vet hur jag kände när min morfar dog, jag hade skuldkänslor över att jag inte hade besökt honom mer på hemmet där han bodde. Vad det än är som gör att MTV spelar Mickels sönder och samman just nu, så tycker jag att de ska lägga ner. Det känns bara jävligt falskt på något viss.

Men som jag brukar avsluta liknande inlägg: Men vad fan vet jag?

Mr P

Inga kommentarer: