fredag, juli 17

Semesterförstörare

I dag när jag och minimonstret var och handlade så hörde jag något som jag blev lite irriterad över. Bakom oss i kön stod två tjejer, kan varit runt 30 år om man får ge sig på en gissning. De stod och pratade väldigt högt så jag behövde liksom inte anstränga mig för att tjuvlyssna. De diskuterade att deras semester snart var slut men att det inte gjorde något, för det var ju ändå typ höst nu. Det var ju typ svinkallt och bara regnade hela dagarna. Man kan ju inte ens sitta på en uteservering utan att frysa. Det är mörkt kallt och det är ju typ synd om de som ska gå på semester nu. Man kan ju lika gärna jobba, liksom.
Ja de malde på som bara den om att det faktiskt var typ höst nu, ja de sa ordet typ typ 500 ggr. Efter att ha lyssnat på deras jävla utlägg så blev jag nästan lite deprimerad, plötsligt tyckte jag med att allt var kass. Där stod jag i shorts och kände mig urlöjlig.

På vägen hem från affären tyckte jag tom att det blåste lite extra mycket, så sär som det gör på hösten.
Men när jag kom hem så lyckades jag återigen övertala mig själv om att det fortfarande är sommar. Det är ju för i helvete halva sommaren kvar. Det är inte höst, det är långt ifrån höst. Skulle vilja vrida tillbaka klockan, till när jag stod framför de där tjejerna i kön. Då skulle jag vända mig om och ge dem en riktig jävla utskällning. - Hur fan kan ni med och stå här och påstå att det är höst. - Det är fortfarande sommar fattar ni det!
Jag skulle tvinga dem att sjunga sommar sommar sommar... samtidigt som de fick lova att aldrig mer diskutera höst i mitten av juli månad.

Jävla semesterförstörare

Mr P

2 kommentarer:

Carro sa...

då får vi även ha i beaktning att augusti september typ varit som varmaste månaderna dom senaste åren, så sommaren har knappt börjat.

Anonym sa...

haha...det är rätt, tvinga dem att sjunga du...nästa gång=)hihi...
sis