torsdag, juli 30

Minimonstrets osunda relation till kläder

Min äldsta dotter är 3 år. Hon är även inne i en extrem trotsperiod, det har liksom nått oanade höjder på senaste tiden. Hon vill inte ligga och mysa med sin pappa längre, hon ifrågasätter allt jag säger och gör, lite sådär som en tonåring. En sak som bara blir värre och värre är hennes relation till kläder, eller hennes mycket osunda relation till kläder. Hon vägrar i princip att ta på sig några kläder över huvud taget, om hon fick bestämma skulle hon gå naken jämt. Hon kan tänka sig att ha en tröja på, men absolut inga byxor.

Jag tycker att det känns lite jobbigt när hon ska klättra runt på mig och är just naken. Jag vet ju att det är mitt eget barn och att det är helt naturligt, men det känns inte riktigt bra för mig. Vet liksom inte riktigt vart jag skall hålla eller titta. Är även lite bekymrad över att någon utanför ska se att hon går runt naken i lägenheten och få för sig något, typ att vi inte ger henne några kläder eller så.
Fast jag antar att om några år svänger det och blir tvärtom, då får ingen se henne utan kläder på.

Mr P

Inga kommentarer: