fredag, juli 31

Hysteri uppstod

I dag på jobbet kom en av minicheferna ut och andades häftigt, först trodde jag att det hade hänt något. Det hon ville berätta var att högsta chefen skulle komma någon gång under dagen. Någon form av mildare Hysteri uppstod hos minichefen. Hon gick runt på alla arbetsstationer och berättade nyheten. Hon berättade det på ett sådant sätt så man kunde tro att självaste kungen skulle komma på besök.
Det verkade som om hon blev besviken på allas vår reaktion, för ingen verkade bry sig eller tycka att det var något märkvärdigt med det hela. Det verkade på minichefen som om detta var så stort att vi alla borde släppa det vi gjorde och gå för att fräscha till oss, kanske tom byta om till något lite mer passande, för det är ju inte varje dag som chefen kommer på besök och då kan man ju inte stå där i arbetskläderna.

Hon frågade mig 5 gånger angående dagens mat, var den god, blev den verkligen bra och trodde jag att chefen skulle tycka om det. Jag iakttog hennes stressade kroppsspråk och svarade bara att maten smakar som den alltid gör, jag gör inget speciellt bara för att chefen kommer. Hatar när folk ska fjäska och göra sig till, bara för att man är högt uppsatt så ska man inte ha bättre mat eller bemötande än någon annan.

Mr P

1 kommentar:

Carro sa...

Jag tror inte ens att han åt sen, och när han kom satt hela köket och moffade tårta i fikarummet :D