söndag, juli 5

My little Pony

I dag var jag och familjen i leksaksaffären, där stormade min dotter in med bestämda kliv. Hon visste vad hon ville ha och hon ville ha det fort, det som hade fått oss att lämna lägenheten trots össregn var en My little pony. När vi hittar de små plasthästarna så blir det plötsligt lite svårt att välja, men efter bara några minuter står vi i kassan med en rosa ponny med strandtillbehör. Utanför butiken lyser min dotters ansikte upp och hon undrar när vi ska åka hem.

My Little pony väcker ett lite pinsamt minne hos mig. I min mors fotoalbum finns en bild på mig och min storasyster, jag tror att jag är 6-7 år. Vi är i Hjo och på bilden sitter vi och fikar. På bilden sitter jag och kammar just en my little pony. När jag var runt 15 år och såg bilden frågade jag upprört min mor vad fan det var som hände på den där bilden, vems var ponnyn och varför höll jag i den. Min mor berättade att vi varit inne i en butik och vi fick välja något vi ville ha, och tydligen så valde jag en gul ponny med tillhörande kam. Då kunde jag inte förstå hur min mamma kunde låta mig få en ponny, varför köpte hon mig inte en GI-Joe eller liknande krigsfigur. För visst tyckte jag någonstans att det hela var lite gay, lite tjejigt sådär. Fast nu tycker jag mest att det är lite småkul.


Mr P

3 kommentarer:

Carro sa...

hahahahaha, det är inte lite kul, det är jättekul :D

Lina Lundberg sa...

Hej Petter! Inne och läste på din blogg och jag måste säga att detta inlägg är ett MVG inlägg ;) Ge din mor en guld stjärna från mig nästa gång du träffar henne. Och hela familjen Lundberg önskar att få se denna spännande bild! Ses ikväll. Mvh Lina =) (Harrys fruga)

Mr: P sa...

Haha..ok ska försöka fixa fram den bilden då :)

Tack för besöket!

Mr P