onsdag, augusti 12

Anledning nr 3

Jag gick ut gymnasiet med riktigt bra betyg. Hade FAKTISKT MVG i de flesta ämnen som hade med matlagning att göra. På jobbet använder vi oss utav färdiga biffar, färdigstrimlad sallad, färdig hackad lök, potatisen är skalad och förkokt så det är bara att värma på.
Jag har jobbat där i ca 6 år, känns inte som om jag lärt mig något användbart de senaste 3 åren. Det finns liksom ingen där som kan lära mig några värdefulla knep, ingen som kan få mig att utvecklas och att tycka det är kul.
Man kan säga att den personliga utvecklingen står helt stilla.
Jag har visserligen lite catering ibland som jag har ansvaret över, men annars känns det bar som om jag står och gör korvFUCKINGstroganoff varenda jävla dag. Jag är trött på storkökslivet, jag vill göra något annat nu.

NÄ! Jag behöver ett jobb som jag känner är roligt, ett jobb där det finns chans att utvecklas, ett jobb som ger mig något. Det behöver absolut inte vara som kock, jag är 100% redo att byta karriär helt och hållet.


Mr P

4 kommentarer:

Carro sa...

Gammalt kodnamn jag säger lyktstolpe.

Carro sa...

SNEAKERSAFFÄR!!!! kan jag få lite stöd från övriga läsare här kanske?

Anonym sa...

HA HA Ha.. JA DET SKULLE INTE FÖRVÅNA MIG OM HAN HAR DET.

mR p

Carro sa...

det kommer ifrån säkra källor i form av chiahuahuan