måndag, augusti 24

Minne som en guldfisk

Den senaste tiden har jag känt att min hjärna inte klarar av att lagra mer, den är helt enkelt full. Istället började jag att skriva små "kom ihåg-lappar", men då glömde jag av vart jag lagt lapparna. Så nu har jag kommit på ett nytt sätt att komma ihåg allt, jag skriver helt enkelt på min arm. Är det extremt viktigt så skriver jag det på handen. Visst det kanske inte är så snyggt och ibland har jag problem att se vad jag skrivit, då jag inte har så himla fin handstill. Men jag har nu fått in det som rutin, varje dag när jag skall gå hem från jobbet så kollar jag av armen. Det funkar för mig så jag kommer köra på det här nu.

Mr P

1 kommentar:

Elin sa...

Shit, vilket bra tips! Ska nog testa det. Fast jag lär ju vakna med kom-ihåget i ansiktet också, men då kan ju folk säga det till mig också, ännu bättre.