fredag, augusti 14

Anledning nr 5

Jag började på mitt nuvarande jobb strax innan jag fyllde 20 år. Nu är jag 26 år. Jag har alltså jobbat där i 6 år. De senaste 3 åren har jag känt att jag vill byta, hitta på något annat, men jag får aldrig tummen ur röven. Jag är för feg. Är för försiktig. Vågar aldrig ta några chanser.
Alla säger ju jämt att har man ett fast jobb så ska man vara rädd om det. När jag gnäller över mitt jobb säger min mor alltid samma sak: Man ska vara glad över att man har ett jobb att gå till, det är så många som är arbetslösa.
Visst, mamma har rätt, men...
Jag känner bara att jag behöver ett nytt jobb, ett som jag trivs med. Man kan inte gå hela livet och aldrig våga prova något nytt, aldrig våga chansa. För tänk vad jag kommer ångra att jag har fegat när jag blir gammal.

En annan stor anledning till att jag fegar är att jag har en familj, jag har inte bara mig själv att tänka på. Kan inte köra på mitt gamla motto, "det löser sig". Måste veta att det kommer in pengar i slutet av varje månad. Det bara är så.
En av anledningarna till att jag denna vecka publicerat anledningar till varför jag borde byta jobb är för att få höra att folk håller med mig, ni vet grupptryck. Vill att folk ska säga till mig att jag tänker rätt, vill ha en klapp i ryggen. Fast egentligen behövs nog en spark i röven.

Så läs gärna igenom veckans alla 5 anledningar till varför jag, Mr P själv anser att jag bör byta jobb. Skriv gärna vad ni tycker utifrån det ni läser.


Mr P

Inga kommentarer: