söndag, augusti 2

Dofternas doft

Alla ni som någon gång luktat på en bebis vet ju att det luktar helt mirakulöst gott. Det är verkligen dofteras doft, och skulle det finnas på flaska skulle det sälja utav bara fa-an. Minstingen i familjen som förövrigt fyller 3 veckor imorgon är absolut inget undantag, hon luktar underbart. Men redan nu tycker jag att lukten avtar, det luktar inte alls lika tydligt längre. Detta oroar mig, det oroar mig mycket. Jag känner att jag måste vidta drastiska åtgärder, och det fort, innan det är för sent. Jag har själv dragit slutsatsen att det hela kan bero på att vi haft så mycket folk på besök som alla har luktat och sniffat så mycket det orkat. Så i fortsättningen så kommer jag att börja hejda folk som luktar för mycket, jag får helt enkelt portionera ut lukten.

- STOPP! du har redan luktat 5 gånger, nu är det bra. Det ska räcka till alla.

Funderar även på om hon inte skall ha mössan på sig dygnet runt, det kanske kapslar in lukten så den håller i sig längre.
För det får bara inte vara slut redan, jag behöver mer. Det är den där lukten som är det första jag tänker på när jag ser en bebis, den där underbara lukten. Nu ska jag göra ett försök att få in lukten från Ellens lilla huvud och in i en flaska, den ska jag gömma, vårda och vakta som om det vore renaste guld. Sen när jag känner motgångar eller helt enkelt har en dålig dag, ja då, då tar jag fram flaskan. Öppnar den mycket försiktigt, som om jag höll på att dessarmera en bomb. Sen tar jag mig ett sniff, som kommer ge mig oanade krafter. Så mycket krafter och energi att jag knappt kan handskas med det, jag kanske blir helt galen och försöker ta över hela världen...

Mr P

Inga kommentarer: