måndag, augusti 10

Anledning nr 1:

I dag kom jag på en av de största anledningarna till att jag just nu avskyr mitt jobb mer än någonsin. Att behöva byta om. Jupp jag är så fruktansvärt jävla less på att ha ett jobb där man varje morgon måste byta om till arbetskläder. Jag står där vid 05:45 har knappt vaknat och måste då byta om, på med ett par stekosluktande rutiga fula kockbyxor. Sen på med en tröja som faktiskt är REN men har så mycket flötfläckar så man skäms över att behöva bära den.
Inte nog med detta, när dagen är slut så luktar jag riktigt illa av matos och svett, då skall jag återigen hoppa i mina privata kläder, det resulterar i att lukten sätter sig även i de kläderna.
Arbetsskorna ska vi inte ens prata om, folk tror att det luktar mögelost i köket men jag kan avslöja att det är mina skor som luktar. Eftersom jag är smått besatt av skor så vill jag ju absolut inte att alla mina kicks ska stinka som insidan av en ändtarm, så jag får alltså ha speciella "gå till jobbet skor".
När jag går hem på fredagar så packar jag väskan full med smutsiga arbetskläder som jag får ta hem för tvätt över helgen.

NÄ! jag nöjer mig inte med det här längre, jag kräver ett jobb där man slipper byta om.
Vore så himla skönt att kunna gå till jobbet i sina ordentliga kläder och ha dem hela dagen, slippa byta om och krångla. Kunna åka och handla direkt efter jobbet utan att folk tar avstånd ifrån en. Komma hem efter jobbet och slippa ta en dusch det första man gör. Jag har ju för fanken en hel garderob full med skor som bara väntar på att få visas upp, jag behöver ett jobb där mina skor får den uppmärksamhet de faktiskt förtjänar.

(Kommer fortsätta hela veckan med anledningar till att jag nu MÅSTE byta jobb. Fortsättning följer...)


Mr P

Inga kommentarer: