tisdag, september 4

3 dagar till tyngsta listan !!

Jupp, då var det dax igen. Sätter mej vid datorn, är faktiskt lite sugen på att skriva.

Vill tacka alla som tagit sej tid att lämna en kommentar, det är kul att veta vad ni tycker. Var inte rädda för att droppa kritik, men om du gör det var beredd att bli dissad på bloggen Dagen efter .... HAHAHAH.



Satt och bläddra i Aftonbladets kändiskåta bilaga häromdagen. Längst bak kunde man läsa vilka som var inne respektive ute, och vem hade gjort listan? Alex Schulman, jag får erkänna att jag har blandade känslor för den karln. Han ska ha props för att han skriver vad han tycker och han vågar såga våra stackars kändisar. Men han kan vara lite väl snabb med att placera folk på ute listan, Tex så blev en av mina favoriter Robert Gustavsson rejält sågad. ( Man sågar inte "roligast i Sverige", PUNKT )

Men nog pratat om Schulman, jag har iaf bestämt mej för att göra en egen inne/ute lista.

Du e me / Du e passé kommer den att heta. Kommer vara 5 st i vardera kategori, kan vara allt mellan en person, ett tv-program eller en god pizza jag ätit. Men även du som känner mej får passa dej. Är du dryg i telefon, ja då hamnar du på listan.

Nu ska jag tänka över vilka som ska vara me eller passé, första listan kommer på fredag.



Nu ska jag typ ut och gå eller något i den stilen, försöker sluta snusa. Det är så jävla jobbigt, konstigt att man inte klarar att bestämma över sin egen kropp ! Det känns som om det bor 4000 myror i kroppen, det bara kryper i en hela tiden !!

Har du några bra knep så lämna dom gärna i komentarer.





Kärlek & Respekt Mr: P

9 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta snusa är så enkelt.
1:Köp inte snus.
2:Om du bryter mot punkt 1 håll munnen stängd och koncentrera dig på att räkna myrorna.När myra Nr.4000 lämnat kroppen öppnar du munnen och slänger din nyinköpta dosa.

Anonym sa...

Om du sammlar lite torra barr så kan du efter 10 misslyckade försök att sluta snusa glädja dig åt din alldeles egna myrstack med 40000 invånare.

Anonym sa...

ser fram emot listan=)öhö...hoppas jag gulp=/

sis

Anonym sa...

Vill du ha tips om ditt inlägg?
(Leta i närheten)

Någon du älskar och avskyr (ibland).

Anonym sa...

Väntar ivrigt på listan mannen ....

Anonym sa...

Tja.

Vill bara säga att Robert Gustavsson är så jävla trist!!!! Är sjukt trött på se honom spela full i diverse tv-program. Han är roligare än Stefan & Krister, men inte fan är det med mycket...

/Björn

Anonym sa...

Hej. Läser precis att nån Björn e trött på R gustavsson.. Visst man kanske tröttnat lite på killen. Men ja sätter nästa lön på att denna björn legat dubbelvikt under flera år och skrattat. Åt tex Torsk på tallin, Nillecity och glen you now who i manegen !!!
han har levererat mer komik än dom flesta, men DU björn kanske inte tycker att han e värd cred för det. Mnnen är ju för fan en legend !!! Jävla nybörjare...

Anonym sa...

Ja vem är roligast filip eller Robert svårt

Anonym sa...

Hej Anonym... som klagar på mitt klagande över Robert Gustavsson.

Både Petter och jag kan gå i god för att du snart är skyldig mig runt 12.000 kr, som jag räknar med är ett ungefärligt mått på din kommande månadslön. Mina förhoppningar är naturligtvis att din valda yrkesbana inbringar en högre inkomst, men din stavning säger mig annat.

Vad både Mr P och jag vet är att min kraftiga övervikt omöjliggör mig att kunna ligga dubbelvikt, även om det ironiskt nog är just runt dubbel vikt av vad doktorn rekommenderar som min kroppshydda besitter.

Utöver detta skall jag villigt erkänna att jag vid flera tillfällen dragit på smilbanden, när jag tillbakalutad beskådat några av de produktioner som Anonym har valt att lista som Robert Gustavssons höjdpunkter. Dock har jag valt att skratta åt dessa produktioners mycket välskrivna och roliga manus, istället för Gustavssons mimik och fysiska tolkningar av sina karaktärer.

I samtliga av Anonyms uppräknade program finner jag dessutom att alla de övriga skådespelarna i det s k Killinggänget är roligare, och bättre på att tolka sina rollkaraktärer. Min favorit är naturligtvis Jonas Indes gestaltning av Loke Martinsson, i den med rätta hyllade föreställningen Glenn Killing på Berns. Den smöriga och lensjungande Martinsson levereras med bravur och finess, i stark kontrast till Gustavssons pinsamma fylledravel i slutet av samma föreställning.

Anonyms avslutande kommentar, att jag skulle vara en nybörjare, väljer jag att replikera när Anonym ytterligare utvecklat vad yttrandet är baserat på.

/Björn