måndag, september 24

Bojkott....

Det är denna vidbrända pizza som du ser till vänster, som gjort att jag bojkottat ännu ett matställe. Jag gick i spöregn för att hämta min favvo pizza, en La Maffia. När jag kom hem var jag dyblött men riktigt jävla hungrig. När jag hade lyckats kränga av mej dom genomblöta jeansen, satte jag mej med min pizzakartong. När jag öppnade och titta ner så visste jag inte riktigt vad det var jag såg. Små svart högar över hela pizzan, det var kremerad bacon. Även själva pizzan var vidbränd och så torr att den smulade sönder när man försökte skära i den. Jag blev måttligt irriterad men bestämde mej ändå för att göra ett smaktest. Det testet slutade med att jag ringde till denna pizzeria och berättade lugnt men bestämt vad jag tyckte och tänkte, slutligen förklarade jag att jag aldrig mer skulle handla där. ( Det här med att bojkotta restauranger och affärer, det har jag nog lärt mej av min käre far ) Nu har jag tre st restauranger/pizzerier på min bojkottarlista. Det jobbiga med denna bojkott är att nästa gång jag blir sugen på pizza, så måste jag gå väldigt långt :) Men det kanske vore bra för min kropp !?
BojkottaPå Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

men snälla P, så fruktansvärt långt har du väl inte om du blir sugen. är väl värt några extra steg för en smarrig deg. kan ju ta alexander "mmm burgarna är råa". //Rock´n´roll-bonnläppen Bison

Anonym sa...

Man borde bojkotta ALLA pizzerier, man blir alltid kass i magen när man ätit skiten....