måndag, september 10

Nytt inlägg

Nu när jag är färäldraledig och går hemma med min dotter på dagarna, så har man tid att störa sej på mycket småsaker. När klockan är strax efter två och min dotter sover middag, så borde jag kanske diska el städa. Men det gör jag väldigt sällan, jag passar på att ligga och zappa lite. Men det är fan bara skit på burken, och då har jag ändå 13 kanaler. Något ständigt återkommande är Jambas jävla skit reklam. Man kan få en pudel som slickar på ens skärm när någon ringer, eller Bassehunters mesiga röst som alarm signal. Och allt detta kostar dej endast 50 kr i månaden, I MÅNADEN ???? Finns det nån jävla idiot som verkligen VILL ha en slickande pudel ? Men det måste ju vara rätt så mycket folk som köper skiten, för hur skulle dom annars ha pengar till all reklamtid? Nånstans där ute i vårt avlånga land sitter dom. Fjortisarna, deras mobiler är fulla till kanten med jambas jävla skit ringsignaler och pissiga spel. Dom sitter på sina rum och beställer så det bara kokar i deras comviq-kontantkort. Tragiskt.

Sen har vi alla dessa spelprogram, "Ordjakten", "Nattliv", "Rebus" mm. Jag ska erkänna att jag tittar på det ibland, men jag tror det är riggat så det skriker om det. Häromdan skulle det vara ett djur på 5 bokstäver, och det var som alltid jackpot. Det ringde typ 70 pers, som alla kommit på djur på 5 bokstäver. Men alla hade fel, och jackpoten blev högre och höger. Tillslut tog programtiden slut, men innan så berättade den översminkade botoxbimbon vilket ord de sökt efter. Det var typ FESK, nä inte fisk på skaraborgska. Nä FESK var typ en assovanlig mördarsnigel från Peru.
Jahaaaa, fesk att jag inte tänkte på det. Vem fan har hört om det djuret då, jo typ han krokodiljägaren ( RIP ). Nä jag tror det är rena bluffen.


När man är föräldraledig, spenderar man en hel del tid ute. Det har blivit väldigt många långpromenader med barnvagnen. När man som kille möter en annan pappa med barnvagn, ja då ska man tydligen hälsa på varandra !? Lite som busschaufförer, dom hälsar alltid på varandra.
Visst jag har inget emot å smånicka åt en mötande pappa, men det känns lite små fånigt faktiskt. När mammor möts däremot, då synar dom varandra. Dom sneglar på varandra för att se vad det är för märke på vagnen, hur mycket hon lyckats gå ner i vikt och om ungen som sitter i vagnen är sötare än sin egen. Konstigt det där med manligt och kvinnligt, kvinnor är ju väldigt tävlingsinriktade gentemot varandra. Medans killarna bara ser äktenskap och familj som en ursäkt för att sluta träna, och att inte behöva raka bröstet lika ofta. Männen blir alltså lata och kvinnorna helt tvärtom, inte konstigt att vi har så svårt med kommunikationen...

GrattisKramar till min kära storasyster !!!

Hej och goodbye köttfärspaj Mr: P

7 kommentarer:

Anonym sa...

40 åriga kvinnliga trafikanter
tror jag är lite smått intresserade
av slickande pudlar.
mvh.
filip

Anonym sa...

Man kokar inte när man är 14 då sjuder man.Kokar gör man efter 40 .
filip.

Anonym sa...

grym läsning som vanligt gubben =)

ola

Anonym sa...

Jag hatar allt och alla i trafiken. Särskilt tanter som trycker på knappen för grön gubbe när det inte behövs. De borde dö av något som gör jätteont.

När det gäller spelprogrammen på tv får man inte glömma att en sån som Linda "buhu-jag-blev-illa-
behandlad-av-Magnus-Hedman-och-vill-
berätta-för-alla-hur-jävla-synd-det-
är-om-mig - gärna-i-aftonbladet-eller-expressen-
och-gärna-vara-på-löpsedeln" Bengtzing slog igenom i ett sånt program. Därför borde de förbjudas, inte för att de blåser massa idioter som tror att de skall vinna massa pengar på att ringa in och gissa på ord de aldrig hört talas om.

Så det så!

/Björn

Anonym sa...

Björn ja håller me dig.

Anonym sa...

TJO mannen.. Du fortsätter att leverera that goodshit ! You got skillz bro !

Anonym sa...

hihi, lika bra läsning som alltid, tack för gratulationen=)kraaaaaaaaaam bigsis