lördag, september 29

Middagstips

Det här bjöd jag min lilla familj på igår, så nu kan ni andra göra det ikväll. Jag vet att de flesta av er ska ut och göra stan, men ni kan ju imponera för nån innan. Ni kanske har en tjej på g, eller eran sambo/fruga eller varför inte bjuda päronen på en riktig brakmiddag. Alla gillar god mat, ni vet att vägen till hjärtat går genom magen ;) hahaha, fan det lät lite små bögigt. Nu kanske ni undrar vad det är ni ser på bilden, det ska förklara för er alla. Först har vi en hemmagjord biff ( Alltid hemmagjort ) smaksatt med fetaost, ajvar, vitlök, senap, timjan och rosmarin.
Klyftpotatis, och till det gjorde jag min "paradsås" rostadvitlökssås. Den går alltid hem, passar till allt. Och på toppen ligger färsk timjan, tagen från min egen kryddträdgård ( En kruka på balkongen ) Servera en sallad till det så lovar jag att det inte kan bli annat än succè !!
Om nu nån av er skulle nappa på denna maträtt, slå mej en pling så ger jag dej receptet.
KeepOnCocking Mr: P


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni vet att vägen till hjärtat går genom magen-kommentaren var inte hälften så bögigt som erkännandet att du har en egen liten kryddträdgård...
även om det bara var en kruka.

Björn

Anonym sa...

Ä det här de närmaste man kan komma , ett foto på nåt gott.Ser fram e mot en inbjudan.
3,5%