onsdag, september 26

Hjälte eller Tokig ?

Var precis inne på Aftonbladets hemsida, där möts man av en bild på en medelåldersman som försöker stoppa en skenande travhäst. Öhh... jo det är ju bra att vi hjälps åt i samhället, men nånstans får vi försöka dra gränsen. Trodde han att han skulle få nån miljon för hjälte insatsen ? för det var ju Stig H Johanssons häst.
Hur som helst så skadades mannen och fick föras till sjukhuset. Jag försöker inte göra narr av denna man, tvärtom. Tänk om alla i Sverige skulle hade samma inställning som denna man, hur många väskryckare skulle vi ha då ? Jag vill se mer sådana prestationer av er vanliga Svenssons, vi ska ta löpsedlarna från Paris Hilton och co !!
Nu ska jag titta på "Myggan", det tycker jag DU ska göra med.

På Återseende Mr: P

5 kommentarer:

Anonym sa...

HJÄLTE ! Med facit i hand TOKIG !

Anonym sa...

Hoppas han klarade vurpan utan allvarliga skador och att han inte hade spelat vinnare på just den hästen.
ATG.

Anonym sa...

Tanken att HJÄLTEN trodde han skulle få en miljon är lite konstig.Att ta ett steg framåt när alla andra springer o gömmer sig handlar inte om pengar.
Hero.

Anonym sa...

jag har försökt stoppa tåget ett par gånger. (sägs det) Wolle

Anonym sa...

Den dan du tror att du lyckats Wolle, lär vi inte läsa kommentarer signerade av dig.
SJ.