lördag, september 1

Tag 3 betala för 2.

Klockan är sent. Man är hungrig, trött och allmänt stressad. Tar en kundvagn och rullar in på Coop. Tittar ner på inköpslistan. Mjölk, frukt, bröd och blöjor . Man börjar gå inåt i butiken för att plocka till sig det man ska ha.
Då helt plötsligt står den där, mitt framför en och typ glänser.
Jubileumsburken från Gillekakor, ja går fram å plockar åt mej en.
Läser texten, -Köp typ 5 kg kakor och få denna exklusiva jubileumsburk. Ja tittar inte ens på priset, Jag är helt såld. Men tänker till för en sekund, vad fan kanske är onödigt? Men min hungriga mage övertalar mej snabbt.

Sen går det inte många minuter innan nästa supererbjudande dyker upp framför mej. Jovisst köper man 3 st 2 liters coola så får man supercoola små flaskor i glass, och det måste man ju bara ha. Även fast varken jag eller min sambo dricker läsk.
Efter alla mina fynd skyndar jag mej å rafsar ihop det jag egentligen skulle ha. Går mot dom gigantiska köerna, står som nummer 10 i kön och ser dom med shopexpress glida förbi. Tänker för mej själv, fan nästa gång skaffar jag sånt där jag med ( har tänkt det i snart ett år).
Bakom mej står nån anabolabroiller som kört sin kundvagn halvvägs upp i knävecket på mej. Jag blänger till på honom. Men när jag ser hur jävla stor han faktiskt är låtsas jag leta efter något, jag greppar fort en Läkerol ask och vänder mej snabbt om igen. Väl framme i kassan ska jag dra mitt Visa kort, tanten i kassan tittar på mej misstänksamt å väser - Ditt kort funkar inte ! Jag känner hur svetten börjar rinna i pannan, jag svarar fort -Försök igen. Medan surtanten gör ett nytt försök hör man hur folk bakom börjar sucka å små gnälla. Efter 3 försök går köpet igenom. Nu kommer nästa stressmoment att hinna plocka ner varorna innan muskelknuttens varor blir blandade med mina, som tur är han inte smartast i stan och har glömt sin kortkod.
När jag kliver ut från Coop kommer nästa stora lockelse, MR. DONUT......
Jag är extremt förtjust i munkar, och självfallet måste jag köpa en innan jag sätter mej i den stekheta bilen.
När jag kommer hem och börjar plocka upp mina varor, så tittar både jag och min sambo frågande i påsarna. Jag har glömt hälften av det som står på listan, men jag har godis, kakor och dricka till en hel armé.


Som ni kanske förstår hände inte allt detta under samma storhandling, utan jag har valt ut lite godbitar från den senaste tiden.Vill även få fram att jag liksom många andra går på all reklam typ köp 3 betala för 2 även fast jag bara ville ha EN !! Och vad resulterar det i ? jo man äter och dricker massa skit bara för att det finns i skafferiet, även fast man dagen innan stått på vågen och lovat sej själv att dra ner på göttat !
Och det dummaste man kan göra är att åka och handla när man är hungrig, trött och stressad. Men även fast jag nu sitter och skriver detta, så kommer jag att komma hem med en massa onödig skit nästa gång jag vart å handlat.


Peace Mr: P

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.. riktigt bra blogg kommer besöka med jämna mellanrum,..

Anonym sa...

Rädslan för anabola broilers kommer
säkert från din barndom.När vi handlade fick du stå före mig i kön.Känslan att kundvagnen är upptryckt i knäväcken handlar nog om att du alltid puttade vagnen
baklänges för o jävlas med mig ,tror jag.Kör den stailen mot alla anabroilers.Blir de bråk ring han där nere.

Anonym sa...

Gillekakor ? alla gillar väl
KEX det kan till o me va ärfligt.

Anonym sa...

ärftligt !stavas de så eller ?

Anonym sa...

haha, så jävla kul skrivet!! mer inlägg...

Anonym sa...

Jag har upplevt något liknande, fast på krogen. Ett ställe vi brukade gå till körde med dealen att man fick två öl för priset av en fram till klockan 23.00.

Rusningen mot baren vid 22.55 brukade sluta i att alla vid bordet hade köpt två öl var, och fått fyra. 16 bärs på ett litet runt barbord.

Milt pinsamt när alla heta tjejer gick förbi och glodde... men vem bryr sig, vi hade ju fyra bärs var...

/Björn

Anonym sa...

fifan. du är ju bright p. hur kan jag missat det i alla år hähä. du skriver bra asså. keep up the good work daddy-o! m.v.h muska2

Anonym sa...

Fortsätt och skriv, riktigt bra blogg..

Blogga gärna om skateboard tiden, när Jörgen råkade ut för diverse hotelser mm..

Ciao

Anonym sa...

tjena petter! du kan va en av dom roligaste människor som finns....ja o harry siter här o gråter nu, får ses för en kaffe nån dag =)

ola/harry