måndag, september 17

Smaken är tydligen som baken

I går när jag stod och diska, lyssnade jag på P3. Närmare bestämt Diggilistan, dom listar de mest nerladdade låtarna.
När jag lyssnat ett par låtar inser jag att smaken är VERKLIGEN som baken. Jag menar det måste svida rätt bra för Sahara Hotnights, när de blir brädade av " I´m youre gummi bear ". Det är tydligen en ny variant av " Crazy Frog ". Några placeringar senare dyker nästa lågbudget produktion upp, " Fågeln Roger " ?. Skojar ni eller ?! Kan inte bestämma mej för om det är komiskt eller tragiskt !! Runt om i världen sitter det topp producenter och jobbar heltid med att skapa nya hits. Sen kommer typ Per i Enköping, sitter och leker med datorn lite och sim sa la bim EN HIT !!!
Ta killen som kom på " Crazy Frog ". Om jag inte minns fel är han svensk och miljonär, allt tack vare en groda som låter som en moppe !? Som sagt kan inte bestämma mej för om det är komiskt eller tragiskt.
Så jag tänkten på det där lite och kom på en briljant idé. Jag snor musiken från Darudes låt " Sandstorm ", sen lägger jag till ljudet av en skallerorm. Skallerormen Sören får den heta. Det är ju värt ett försök iaf.
Efter ungefär halva listan känns det som jag åkt tidsmaskin, då dyker dom upp de gamla eurodisco rävarna. Både Pandora och DJ Bobbo återfinns på listans övre del, med så kallade "nya låtar". Vad då nya låtar ? Det är ju samma texter som när jag var 12 år, men dom har uppdaterat discodunket lite. Jag får ju erkänna att det svänger lika mycket som när jag var 12 :)
Även fröken Spears gick att återfinna på listan. Det vare länge sen Britney, och jag har längtat efter dina trallvänliga refränger. Nu tänker alla ni " Häftiga killar " att det är mesigt, och det kan jag ta. För jag vet att även ni gått och trallat på " Toxic " och andra Britney hits, inte sant ?!

Jag lyssnar mycket på radio för tillfället, men det är ju bra P3 som man pallar med. Alla andra radio stationer kör ju samma 10-15 låtar dan igenom. Visst det kanske går hem hos vissa, men jag står inte ut att höra Martin Stenmark 6 ggr/tim. Och SNÄLLA E-type hitta på en ny bakgrunds musik eller lägg ner ! ( och skippa Bolton frillan )

Nu när jag små sågat kanske just DIN favorit musik, måste jag ju lite snabbt lista min favorit musik.
Gymclass Heroes, Kanye West, Mange Schmidt och hörde Petters nya dänga igår, den kicka azz.

KeeponDiggin Mr: P

9 kommentarer:

Anonym sa...

haha pandora var det fan inte igår man hörde nåt om...trodde hon levde svenssonliv i enskede, drygade ut soc-kassan med nån barturne eller nåt...hehe...kul att hon hänger i!!

Anonym sa...

Om smaken är som baken föredrar ja Britney's.

Anonym sa...

I går när jag stod och diska, lyssnade jag på P3.Har du inte en sambo ?

Anonym sa...

Moppar som låter som grodor kan man importera från KINA.
Kanske ett sätt att bli miljonär?

Anonym sa...

Finns de ingen moppe som låter som en skallerorm ?
Mvh
Sören.

Anonym sa...

"I´m not a girl, not yet a woman" rockar fett i bunkern. Häls. Tony Olsson i Kumla.

Anonym sa...

Tjena Tony trodde du satt på rättspsyk.Flera år sen ja såg dej på KUMLA.

Anonym sa...

Kolla upp Moster music av Juelz Santana. Så jävla bra låt.

/Björn

Anonym sa...

Citat"IGÅR NÄR JAG STOD Å DISKADE...HAHA, HAR DU INTE EN SAMBO"!!??? HIHI, kommentarerna blir fan bara roligare å roligare...går in å läser bloggen ¨å garvar...å sen blir det ännu bättre när man kikar i kommentarerna, haha...fortsätt så...dryga på allihopa, haha, PÖSS!