tisdag, december 16

Skulle få onda ögat!

I morse när jag jag gjorde mackor till min sambo så såg jag att det var smulor i smöret, jag kom direkt att tänka på min mor. Hon har nämligen väldigt svårt för enligt henne snuskiga smörpaket. Dvs om det finns smulor i eller om folk har börjat i mitten, eller om det är grisigt helt enkelt. Om vi skulle få folk på besök så köpte hon alltid ett nytt paket, även om vi bara hade tagit ur det andra några få ggr. Hon sa alltid att ska man få besök så bör man köpa ett nytt och fräscht paket, så hade man haft gäster fler än 1ggr på en månad...ja då hade vi tre paket smör i kylen.
Detta är nog en av de saker jag minns mest av min mors uppfostran, det och att man alltid ska ha rena kalsonger om man skulle behöva åka till sjukhuset. Kanske låter lite töntigt men jag har fan tagit åt mig av båda sakerna.
En av de saker jag hatar mest med folk som är på besök/gäster är när de just drar bort hela folien på paketet och börjar ta i mitten, det är ju totalförbud för fa-an!! Man drar bort en liten bit i taget och ser till att det ser städat och snyggt ut i paketet. Shiit... jag har ju blivit lika pedantisk som min lilla mamma...iaf när det gäller smörpaket.

(Det smörpaket ni ser på bilden skulle jag ALDRIG kunna med att ställa fram om morsan kom på besök, då skulle jag lätt få onda ögat.)

Mr P

Inga kommentarer: