fredag, december 12

Hjärtformad salami, varför?


Efter morgonens luciatåg begav jag mig mot Konsum, mitt mål var pålägg till frukostmackorna. Redan innan jag klev in i affären hade jag bestämt mig för vilket pålägg jag skulle införskaffa, nämligen pepparsalami. När jag kom till charken letade jag fort fram salamin men jag hittade bara töntig hjärtformad. Jag blev irriterad över att det ens finns hjärtformad salami, jag menar varför? vem fan vill ha hjärtformad korv på mackan? Fruktansvärt onödigt, jävla I-lands trams, bara försäljarnas usla knep att sälja mer till oss.
Hur som helst så sökte jag upp en i personalen och frågade var den icke hjärtformade salamin låg,
- Det finns bara den pepparsalamin, men den är väl rolig!
Så svarade idioten!
Eftersom jag var hungrig och redan lite smågrinig orkade jag inte argumentera så jag tog den löjliga korven och gick för att betala. När det blev min tur att lägga varorna på rullbandet så kom jag på mig själv med att skämmas en aning, tyckte att folk bakom mig tittade på min hjärtformade pepparsalami. Antagligen inbillning men situationen blev obehaglig, betalade och slängde fort ned varorna i min påse och begav mig åter hemåt
Hela vägen hem gick jag och muttrade för mig själv, var missnöjd över den där satans korven. Hjärtformad korv är till för nykära fjortisbrudar som ska göra frukost på sängen till sina killar, eller så är det till för att lura barn att äta mat som de egentligen inte gillar eller vill ha. Korven smakade iaf bra, och det var ju en jävla tur det!




Mr P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väll sött med hjärtformad salami... då kan du ju göra en; förlåt jag älskar dig och tänker inte kalla dig prostituerad igen macka ;)

Mr: P sa...

Hmmm...jo d klart..

P