fredag, december 19

Fantasilöst och tråkigt

Halsbränna var inte det enda jag fick idag fick även julklapp från jobbet, gissa tre ggr vad det var??? Biobiljetter..Jo då så att.... och en blomma som jag inte vet vad den heter...vänta lite... frågade sambo och det var visst en Amaryllis.

Men ärligt biobiljetter i år igen! fan vad fantasilöst och tråkigt, år efter år efter år.
Jag vill inte verka gnällig, kräsen eller otacksam men dom kunde skänkt pengarna till något vettigt ist. Jag har föreslagit detta på jobbet de senaste 3 åren men ingen verkligen INGEN håller med mig, för alla är så jävla snåla och egoistiska och bara vill ha. Vad fan spelar två biljetter för roll egentligen, jag menar dom pengarna som det kostar att ge alla anställda 2 st biobiljetter skulle kunna gå till tex hemlösa eller forskning eller någotmed lite mening. Mina kolleger verkar nästan bli lite sura på mig när jag diskuterar detta med dom, så jävla rädda att förlora något som de anser sig ha rätt till. Nästa år ska jag fan tacka nej till min julklapp, eller ge det till någon som behöver det mer än mig.


Mr P

1 kommentar:

Anonym sa...

hm, fel, arbetsgivaren vill motivera dig till att göra bra jobb. typ visa dig lite uppskattning. sen att det är fantasilöst är en annan sak. scan har inte heller fantasi, julskinka varje år. men det är alltid nåt.... ideella organisationer ska inte litas blindt på, ge inte en hemlös 150-200 spänn i näven. han kan inte investera i nåt ändå. har väl knappast välfylld aktieportfölj. så gå på bio med Tea och tyck att du gjort dig förtjänt av det. Spenderar rätt mycket tid på jobbet ändå. Visst du får lön men det är inte kommunistiskt styre i sverige. softa/Nikke