måndag, december 29

Räknas man som gäst hemma hos sin mamma?

Hela familjen var och fikade hos min mamma förrut. Efter fikat var jag på toaletten, när jag hade tvättat händerna uppstod ett litet dilemma, nämligen vilken handduk skulle jag välja att torka mina händer på?! Skulle jag ta den lilla fina gästhandduken som mest hänger där för sakens skull, eller skulle jag ta de vanliga handdukarna? Räknas man som gäst hemma hos son egen mamma? eller räknas det fortfarande som hemma?
Jag valde iaf de vanliga handdukarna för gästhandduken är ju så sjukt liten, typ som en servett och klarar inte av att torka normalstora händer.

Vad är egentligen grejen med de där pyttesmå gästhanddukar? varför är de oftast så hiskligt små, är det bara för prydnadsskull eller finns där någon förklaring?


Mr P

Inga kommentarer: