tisdag, december 16

Det vore ju utmärkt.

Jag har fått lite dille på avokado, eller jag känner mig snarare tvungen att byta ut mina muffins mot avokado. Avokado skall ju vara typ kalasbra att käka, innehåller massa nyttigt fett osv. Men att köpa en avokado är ju fan som ryskroulette. Man står där på ica och klämmer på typ 5-6 st som är alldeles för mjuka sen hittar man en som är lagom, inte för mjuk och inte heller för hård. Men när man kommer hem och delar på den så är den väldigt ofta helt jävla rutten inuti, jag blir lika förbannad varje gång svär en ramsa om att man borde åka upp till butiken och mossa den ruttna avokadon i nyllet på butiksägaren. Det har ju ännu inte hänt för jag är lite för feg för sånt, men visst fan borde man göra det?!
Men jag skulle vilja påstå att avokado är ett utav det svåraste livsmedel att köpa, för man vet aldrig riktigt vad man får. Sen kan man ju ta det säkra före det osäkra och köpa en stenhård, men då får man ju också vänta i 2-3 dagar innan den jäveln mognar.

Jag borde ändå vara hyfsat bra på sånt här för vi fick klämma på en massa grönsaker och frukt på HR utbildningen för att just lära oss när det var moget. Men ni som läser kanske besitter några bra avokado- knep eller trix som ni vill dela med er utav? så jag slipper köpa grisen i säcken. Eller har ni möjligtviss hört talas om någon sorts avokado-utbildning eller rent utav ett avokado-gymnasium, det vore ju utmärkt.


Mr P

1 kommentar:

Anonym sa...

ha dom med tomaterna så ska dom mogna snabbare...så sa i alla fall min gamla kockpojkvän...