tisdag, maj 5

Falskt larm, tack & lov

Det här har varit en väldigt oväntad kväll, jag och sambo har tillbringat den på förlossningen. Det var dock falskt larm, det var en jävla tur då det är på tok för tidigt för den lille och komma ut nu. Men de gjorde ett ultraljud, ctg och massa prylar som jag inte kan namnet på, allt såg iaf bra ut med bebisen, vilket är huvudsaken.
Läkaren tyckte att min sambo skulle försöka växla ner lite ett tag. Jag blev hyperstressad och sitter nu med kaffekoppen och försöker varva ner. Fan pinsamt att jag blir mer nervig än min sambo, det är ju inte jag som skall skita ut en hörnsoffa...
Nu mår hon iaf bättre och sover, det skall jag nog med försöka göra.

Mr P

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du har nog missuppfattat det hela!Känns säkert som en hörnsoffa men den kommer inte ut där du tror.Väx Upp.

Anonym sa...

Men då, skönt att allt var bra iaf. Sköt om er! Du får pyssla om gumman nu, låta henne ligga på soffan medan du servar med favvogidis och bra tidningar;)

BloggKollektivet sa...

Men åååh, får du serva å E vila vila vila...inte alltid lätt med en busig 3åring...Kram Sis

Anonym sa...

Väx upp? HA, aldrig i livet!

P

Anonym sa...

Väx upp??!Trevlig kommentar!!= Skulle vara så härligt att få gå in å kommentera utan att få ont i magen...vet ju själv hur det är då lil`bro introducerade mig för bloggvärlden, har fått mig en och annan omotiverad skopa där jag med. (De motiverade kan man ju ta). Inte så fasligt kul precis att mötas av psykiskt sjuka stördo kommentarer...framförallt så vore det ju bra med lite lugn och ro när det redan är stress och press..sånt gör ju att bebisar vill titta fram tidigare...så..

Skriv nåt positivt eller HÅLL KÄFT!
Ursäkta min franska, inte ofta jag blir ettrig på sånt här...då jag tycker yttrandefrihet är bra...men elakayttranden som ska såra, sånt gör mig arg/Augusta Rode

Anonym sa...

Ha ha kanske var den som skrev det där om vart bebisen kommer ut som fick den upptäckten på senare år. Känner sig stolt att få berätta för den yngre generationen?

Nu för tiden lär man sig sådant i skolan så jag är ganska övertygad om att skribenten vet vart hans lilla bebis ska komma ut någonstans..