lördag, maj 2

Likt klippdockor sitter de där...

Var på stan en sväng med familjen på förmiddagen, efter en stund lade jag märke till en grej som nästan var lite läskig. För var jag än vände mig så visst fan satt dom där, på uteserveringarna, på bänkar, vid fontänen, i affärerna ja de var ta mig fan överallt. Nej inte A- lagarna jag pratar om något mycket värre än så, jag pratar nämligen om de häftiga "inne" killarna. Likt klippdockor sitter de där uppradade och ser exakt identiska ut. Jenasshorts eller mjukisbraller med lagets logga på, linne, luvtröja, palestinasjal, gigantiska solbriller och den obligatoriska overzize/David Beckham mössan. Ni vet en sän där mössa som bara hänger som ett dött djur på huvudet, den går långt ner på ryggen och innehåller minst 3 sorters huvudlöss. Jag har aldrig förståt grejen med att mixa shorts med mössa, jag kan känna att det är på sin plats att välja där. Man får ta sig en titt på termometern innan man går ut och helt enkelt bestämma sig för om det är möss eller shortsväder ute.
Men det är fan lite skräckfilmsvarning på dem just för de ser precis likadana ut, de rör sig i flock och de ser inte ens skillnad på varandra för de ser ut att komma från samma fabrik. Om en av dem börjar prata i mobilen så gör alla det, de tycker fortfarande det är helt ok att gå i Foppa tofflor på stan (med strumpor på). De är i 18-25 års åldern men föredrar tjejer som är 10 år yngre... eller ja det jämnåriga tjejerna tycker de är rätt så töntiga så...ja det bara blir så liksom.
De har aldrig förstått innebörden i ord som hänsyn och respekt. De har lite svårt att förstå humor och skämt men skrattar gott när de ser sport-bloopers och hockeyslagsmål.

Ja fyy fan, det är så mycket läskigare än se The Ring, The Grudge, The Saw 1,2,3, 4, 5, 6, onda dockan, osv osv på en och samma gång. Detta är ren och skär SKRÄCK, och bör undvikas om det går.

Mr P

Inga kommentarer: