fredag, april 4

(nr4) 08

Du e me eller Du e Passé
Du e me
  1. Morgonsoffan. Riktigt roligt humorprogram i Svt, med bla David Batra, Johan Glans och björn Gustavsson.
  2. Ahlgrens bilar. En riktig klassiker har nu kommit som sursockrade, fruktansvärt goda och lätt beroendeframkallande.
  3. Vita sneakers. Nu är våren här och dom svarta dojerna åker in i garderoben, ut kommer fräscha vita. I år har jag 4 färska par som bara ligger och väntar på mig, det kommer bli en bra sommar.
  4. Var fan är mitt band?. Magnus Uggla åker Sverige runt och letar nya musiker, riktigt underhållande. Det roligaste är nog ändå att se hur känslig och hypokondrisk lille Magnus är, och fruktansvärt petig med hotellrum
  5. Min dotter. Hon är bara bäst, alltid glad och rolig, får en att skratta. Nu när hon snackar mer och mer är det riktigt kul att hänga med henne.

Du e Passé

  1. 1000apor.se. Bröderna Schulman är riktigt bra på att blogga då skrattar man gott, men... en humorsajt var verkligen inte deras grej. Det hela känns bara pinsamt, vem fan vill läsa deras sms? Dessutom har dom ju redan föhandsvisat hälften på förra bloggen, nä 1000Apor är helt enkelt skräp ett fiasko.
  2. Mtv. Jag trodde att det var en musik kanal, men nu är det ju bara Jackass, Yo Mama, och massa skitdokumentärer om kändisar. Jag vill höra och se musik inte se hur Donald Thrump bor, och får jag se ett avsnitt till av Pimp my ride så tar jag livet av mig.
  3. Rökare. Fan vad dom luktar illa (dom flesta iaf) det stinker lång väg. Har inte haft så svårt för det innan men nu spyr jag när jag går bakom en rökare på stan. Det värsta är när det försöker dölja röklukt med parfym, fyyy faaan säger jag bara.
  4. Tanter. På mitt jobb är det typ 85 % tanter, dom tjatar lägger sig i och är allmänt störiga. För tillfället är jag bara jävligt trött på dom.
  5. Tv. Det är så fruktansvärt mycket skit som vissas, aldrig några bra filmer längre bara massa jävla star wars och annan påhittad skit. Men ändå sitter man där och glor som nån hjärndöd zombi, borde köra utan ett tag.

Så där då var månadens lista klar, några synpunkter? droppa gärna en kommentar, men passa dig annars kanske du är med på nästa månads lista :)

Mr: P

4 kommentarer:

Anonym sa...

Byt ut din nuvarande medicin mot nåt mer uppiggande.Om man tycker att allt och alla är skit bör man kolla in i sin egen hjärna utan rädsla.Tror att det finns mycke där värt att dissa.TÄNK + inte -

Anonym sa...

Men han har väl för i helvete tänkt positivt? Om du läser första delen av "Du är med och du är passé" kan du ju se att han först listar saker han tycker om, men du kanske var så kritisk i ditt tänkande att du bara såg det han tyckte var dåligt?

Mr: P sa...

Du e me, Du e Passé är min variant på inne/ute lista. Du verkar inte förstå innebörden i en sådan lista, så jag förklarar lite fort.

Du e me eller inne är saker som jag tykcer är bra, tycker om.

Du e Passé eller ute är saker som är dåligt eller som jag tycker mindre om.

Det är riktigt svårt att göra en sådan lista utan att ta med saker man inte gillar, skulle ju bara bli en "Jag gillar" lista.

Hoppas det gick upp ett ljus för dig din patetiska stackare. vill även tilläga att just DU är äckligt mycket PASSÈ!!!


Mr: P

Anonym sa...

men oj oj oj, är det tanterna på jobbet kanske som tog lite illa vid sig, haha, eller vem fan skriver nåt sånt...usch å fiii fan...som sagt, det var ju inte ett mina vänner inlägg med frågan vad han gillar utan en du e me å passé-lista, jävla stördofjant!! Men skriv du istället vad du går på för medicin, så jag vet vad jag ska undvika, jävla bitterfolkiskärring!! Sov gott, nattinatt...hihi