tisdag, april 1

Får det lov att vara lite ost kanske?

När jag skulle fira min 25 års dag så köpte jag 2 st stora brieostar, När alla gäster hade gått hem hade jag 1,5 kvar.
Resterande ost går ut i veckan så nu har jag ju hetsätit brieost i 3 dagar, men jag tycker inte att min sambo drar sitt strå till stacken.

Mr: P- Ska du ha lite brie på ett kex?

Sambo- Ja

Sen drog jag i mig 4 kex.

Mr: P- Ska du ha mer ost?

Sambo- Nää..det är nog bra nu

Mr: P- Men fan Ellinor, skiten har ju kort datum.

Sambo- Men jag vill ju inte ha!

Mr: P- Men Fan... kan du inte äta ett till?



Lite kul att jag typ hetsar min sambo och tvingar i henne brieost, bara för att jag är för snål för att slänga... Hehehhehe..
Nån som vill koma på lite kex och ost i veckan kanske?

Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips för att få slut på osten!

Har du mackjärn? Då måste måste du göra toast! brie,dijonsenap,rödlök,ruccola. (elle vad du nu vill ha i!)

Kombon på brie & dijonsenap är så jävla god. Plus att smält ost is the shit!

Mr: P sa...

Mmmm... låter inte dumt alls.
Tack för tipset.

Mr: P