måndag, april 21

God morgon?

I morse när jag klev upp kändes det som om detta skulle kunna koma att bli en bra dag, men det första jag möter när jag går i kulverten på jobbet är två sköterskor med en sjukhussäng. En säng med skynke över vilket betyder en död kropp under, där sprack den dagen för jag mår fan illa hela dagen efter sånt där.
Sköterskorna som kör sängen verkar gjort det förrut för de går där och små pratar och säger god morgon till mig som om inget hade hänt, vagnen rullar dom framför sig som om det vore en kaffevagn eller dylikt. Det är väll inte riktigt min definition av en god morgon....
Fan jag kommer nog aldrig vänja mig vid att se det där, tur man slipper köra sängarna själv iaf.
Visst att man inte ser kroppen men man vet ju vad det finns där under och det räcker, detta händer lite då och då.

Det finns både för och nackdelar med att jobba på sjukan........


Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen roliga start på dagen alltså =/
När min farmor dött fick vi gå in och säga farväl när hon låg på sin säng med en ros på bröstet och tända ljus. Jag trodde aldrig att jag skulle fixa det, men på något underligt sätt var det fint, det var skönt att få göra det. Men det är väl en helt annan sak när det är någon man känner och älskar än när det bara är en random person.. vet inte vad jag vill ha sagt egentligen men du kanske fattar vart jag vill komma =)

Mvh Henke-Benke i Tibro

Anonym sa...

aldrig nyfiken och vill tjuvkika lite eller? fråga sköterskorna, (några är väl kvar) vad som hänt. du behöver ju inte börja med trafikoffer eller "kolbitar". lite för magstarkt. nicke