torsdag, april 24

Oavsett om man är chef eller inte

Som ni vet e Mr: P kock, på jobbet har vi en del beställningar och catering. Vanligtviss är det just jag som tar hand om det, det har jag absolut inget emot för det är oftast kul som fan.
Men en sak stör jag mig på så in i H-vete, när det är nån högt uppsatt på sjukan som har beställt mat då kommer en av mina chefer ut till mig i köket och säger ungefär så här.

Chefen- Du den beställningen på torsdag är det enhetscheferna som ska ha

Mr: P- Jaha....

Chefen- Så du kan väl fixa lite xtra gott och garnera snyggt och så

Mr: P- Öh... jag gör alltid mitt bästa

Chefen- Jo jo det vet jag

Mr: P- Jag lagar lika god mat till alla oavsett om dom är chefer eller inte!

Chefen- (rodnar lite lätt) ja det är sant, japp då kör vi så

Mr: P- visst


Inte fan ska man ha godare käk om man är chef, hatar alla smöriga minichefer som gör ALLT för att få imponera på höjdarna. Mr: P gör inte skillnad på folk inte.


Mr: P

3 kommentarer:

Anonym sa...

vi har många år kvar som simpla knegare min vän/Bizzle

Anonym sa...

Bra gjort, mon frere!

Björn

Anonym sa...

Lär dig o smöra om du vill upp.
MVH
Pappa