lördag, maj 17

Mamma upp i dagen

I dag... öh.. eller igår blir det ju nu .
hur som helst så var min ordinarie kollega ledig och ist jobbade jag med en dam som egentligen gått i pension, hon är snäll och trevlig på alla viss men hon är halvdöv.
När vi satt på frukost frågade jag henne om våran kollegas barn var med i tidningen för hon fyllde år:

Mr: P- Ser du Hennes dotter?
Pensionären- Ja visst, här är hon ju
Mr: P- Får jag se?
Pensionären- Oj oj vad lik hon var sin mamma
Mr: P- Men det är ju inte hon
Pensionären- Ja ser du vad lika dom är
Mr: P- Nej men det är ju fel barn
Pensionären- Mamma upp i dagen
Mr: P- Mmmmm... verkligen


Tillslut fick jag henne äntligen att höra och att äntligen förstå att det var fel barn som hon tittade på. Ja herregud... hehheheheheh...


Mr: P

Inga kommentarer: