onsdag, maj 21

Vem är denne cyberpirat?

Sitter framför datorn och nojar, tror min dator blivit kapad av nån jävla hacker (stavas det så?) eller så. Den better sig helmysko och gör saker jag absolut inte ber om, muspekaren drar förbi i illfart framför mina ögon. Den pekar och trycker på ställen jag verkligen inte bet om den uppför sig ungefär som en en valp, en olydig valp som bara drar runt och skiter fullständigt i matte och husse.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, ska jag stänga av illa kvick eller ringa support. Kommer någon finnig 12 årig amerikan nu kunna knäcka alla mina koder, ta alla mina pengar och sudda bort min identitet? Ni vet som den där filmen med Sandra Bullock... vad fan hette den nu då? Nätet, heter den inte nätet?
Hur som helst så flippar jag snart vad ska jag ta mig till, vem är denne cyberpirat, nät-thug eller datavärsting som tagit sig in i min dator, vad vill han mig?

När jag tittar lite fort åt höger ser jag min dotter på golvet vad är det hon har i handen? jo datamusen, det är alltså hon som är hackern.
Hon leker med den på golvet.... det är inte alltid positivt med trådlöst.

1 kommentar:

Anonym sa...

är ni hemma en stund på söndag, vi tänkte droppa lite presenter. Eftersom paketet blev försenat å alejandro är ledig för en gångs skull tänkte vi bara komma en snabbis...lovade ju tea att komma nästa vecka...vill ju träffa er, det var så lääääääääänge sedan, plus att jag hör teas röst säga, kan ni komma till mig idag?? den gnager, hon är ju ändå min gud-dotter, plus att jag hör henne upprepa, aha, nästa vecka, så om det är ok för er?? Har ringt men inte fått svar, därför jag skriver här, puss å kram BIG(så in i helvetefet)Sis