fredag, mars 14

Skrämmande post

Det här brevet låg på dörrmattan idag, när jag såg det allvarliga utseendet och texten MILITÄRBREV jadå stannade hjärtat på mig för en stund.
För det enda jag kunde tänka på var att dom ville att Mr: P skulle ersätta den där avlidne snubben i nordic battle group (R.I.P)
Dom skulle skicka mig till typ Irak, där jag fick gå i fronten utan vapen.
Jag fick fullständig panik där i ca 25 sek, men sen vaknade jag till och insåg att det var reklam för nån historiebok. Sen tror jag nog att jag skulle vara försvarsmaktens absolut sista val, iaf om dom tittar i papprena från mönstringen.
När jag mönstrade hade jag bestämt mig för att inte satsa helhjärtat utan att lägga mig utan att ens försöka, det behövde jag aldrig göra för jag var helkass ändå :)
På min mönstring tyckte jag att det gick så långsamt och jag ville hellre åka hem, så jag gick fram till den biffiga, kortklippte grönklädde manen som hade hand om oss och sa följande.
- Jag tänkte att jag kanske kunde få åka hem, för jag vill ändå inte göra lumpen.
Oj oj oj..... han blev helt tokig på mig, spottade och skrek så hela gruppen hörde. Hotade att skicka mig till Norrland i 2 år om jag inte passade mig, och sa nån ting om att lumpen skulle göra mig till en man för nu var jag bara en liten rädd pojke.
Heheheheh.... ja jäddrar vilket liv det blev.
Mr: P


Inga kommentarer: