lördag, mars 1

Varenda jävel fyller ju år

När någon fyller år, gifter sig eller något liknande på mitt jobb, ja då ska det samlas pengar. Det brukar var typ 20 kr man ska lägga och det är ju helt ok, men dom senaste 2 månaderna har det typ vart 60 pers som fyllt år på jobbet.
Dom får fan snart höja min lön om det ska fortsätta så här, för detta pallar inte min landsstingslön.
Men man måste ju lägga för annars förlorar man ju själv pengar när det är ens egen födelsedag.
När jag precis hade börjat på jobbet så kände jag ju ingen så då la jag aldrig några pengar, men sen upptäckte jag att dom skriver namnen på alla som bidragit så nu är man ju fan tvungen att lägga en Selma. Annars ser ju alla att man är en snålis.

Men som sagt jag är i behov att ytterligare lönelyft!


Mr: P

Inga kommentarer: