tisdag, mars 11

Du e ME eller Du e PASSÈ nr3 (08)

En gång i månden skriver Mr: P en sk Inne/ute lista, fast jag kallar det ME eller PASSÈ. Den består av saker, människor mm som jag vill hylla eller hänga.

DU E ME
  1. Gitarrkursen. Sist var jag riktigt sur när jag kom från kursen men i veckan har jag övat och det har börjat släppa lite nu. Så det är gitarren som är mest ME denna månad.
  2. Calle Schulman. Har hela tiden tyckt att det är Alex som varit den roliga av dem båda bröderna, men efter daglig läsning av deras blogg har jag nu helt bytt uppfattning.
  3. Chinos. Jag hänger inte alls med i modet längre, men blev överlycklig när min lillkusin kom iförd illsnygga chinos. Det är tydligen ok att vissa sig i det nu, skönt för det är fan snyggt tycker jag.
  4. Ny kyl & frys. Vi har länge haft problem med vår kyl, alla grönsaker fryser eller så är mjölken fisljumen. Men idag fick vi äntligen nytt.
  5. Pimpwar.com. Ett otroligt beroendeframkallande spel, Redbear och jag håller ställningarna och vi väntar på att just DU ska joina vår allians.

DU E PASSÈ

  1. Jackass & co. Det är bara så jävla Passè med folk som ramlar, spyr och beter sig som idioter.
  2. Björn Gustavsson. Har älskat denna otroligt begåvade komiker sen första gången jag såg honom i parlamentet men... Det han gjorde förra helgen på melodifestivalen var bara pinsamt, att spela full på glögg var inte alls hans grej och det hela kändes bara Passè.
  3. IKEA möbler. För ca 1 vecka sen köpte vi 2 byråer på Ikea dom var skitsnygga och helt ok pris på men.... det var inte mycket som stämde med dom. Vi fick fel träslag på en bit och det var väldigt mycket skador. Som tur är skickar dom nya delar, men man får väl vad man betalar för antar jag.
  4. Mun hygien Jag tycker det är riktigt segt med tandborstning, men som om inte det vore nog så ska det ju sköljas och gurglas och det ska vara tandtråd och gud vet vad. Nä det tar fan alldeles för mycket av min tid just nu. (fast jag gör det ju naturligtviss ändå)
  5. Beslutsångest. När man inga pengar har då hittar man massa colla gadgets och prylar man vill ha, när man har pengar ja då finns det inget eller så kan man inte bestämma sig. Vet fortfarande inte vad mina födelsedags pengar ska gå till och behöver tips. Är sugen på ett Nintendo Wii, nån som har det? är det kul?

Då var listan klar något senare än vanligt, men den som väntar på något gott.....

Mr: P

1 kommentar:

Anonym sa...

Nintendo Wii är kul.. ett tag. Finns inte många spel som är roliga heller att köpa till så jag personligen tycker inte det är värt pengarna. Det är en kul förfest grej att lira lite tennis eller boxas, men inte så mkt mer! / Henke

Tjarå