lördag, mars 29

Lite spänning i vardagen...

Som dom flesta vet är Mr: P en landstingsanställd kock, småbarnsförälder och blir mer och mer som en vanlig svennebanan.
Därför försöker jag ibland att ordna lite spänning i min vardag, jag brukar plocka saker i andras kundvagnar när jag handlar.
Det kanske inte låter som något speciellt, men det kan bli intressant

Idag var jag på coop och handlade lite, jag skulle hämta några flaskor bubbel-vatten men på vägen såg jag en vagn som stod parkerad.
I vagnen stod det 4 flaskor av den sort som jag skulle ha, så jag tittade mig omkring och försäkrade mig om att vagnens ägare inte var i närheten sen slog jag till.
Jag tog 2 av flaskorna och gick sen snabbt därifrån, det tog typ 3 sekunder så hörde jag någon ropa:

- Hallå där! ursäkta hallå!

Ååhhh pinsamt var det första jag tänkte, vände mig om och där stod en liten förnäm 60 årig tant och stirrade på mig irriterat.

Tant- Det där är faktiskt min vagn och mitt vatten

Mr: P- Jaha... oj då.. jag trodde det var min vagn

Tant- Men varför tog du isf flaskorna och gick ?

Mr: P- Öhhh... jo men jag tyckte det var för många... Öh... så jag skulle lämna tillbaka 2 st

Tant- Jaha du, men nu vill jag ha mitt vatten

Mr: P- Ja visst här, ursäkta så mycket då.....

Tant- Mmmm...

Sen gick jag kvickt mot kassan, var nyans jätteröd i nyllet och skämdes lite lätt.
Ni ser att det kan bli väldigt spännande att knycka ur andras vagnar, men jag kommer helt klart att fortsätta med detta för det är lite kul ändå.
Jag rekommenderar att ni provar detta, men akta så ni inte åker fast :)n Hahahahahahha.....



Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha! Det kan tyckas ganska harmlöst men det var fan kul att läsa ! Måste vara kul att ta det ett steg längre och smussla ner lite konstiga varor i andras vagnar som dom inte märker förrän dom ska plocka upp det på bandet, typ kondomer eller nt annat som drar uppmärksamhet till sig, speciellt om det är en tant i 60+-åldern =)
/Henke

Anonym sa...

Skara Bert Jr. är född =) Till förklaring kan det kanske tilläggas att det är precis detta som Bert brukar göra på ICA-Munken i Skara...

Hehe =) kör hårt Mr.P