onsdag, mars 26

Älskar, älskar inte

-Fan vad folk tittar på mig... shit dom tror nog inte jag har några pengar... dom tror säker att allt jag äger ligger i den här plastkassen... Fan nästa gång tar jag ryggsäck.

Så här tänker jag när jag fraktar saker i plastkassar, inte när man har varit och handlat det är en helt annan sak. Nä nu snackar vi typ gå till en polare och ha en påse med skivor med sig.
Plastkassen är fan ett av de luffigaste föremålen som existerar, nästan värre än flanellskjortor.

För visst tittar folk på en lite så där överlägset, viskar till varandra fast så man hör:

- Kolla där en hemlös...... (hehehehhehehe. lite överdrivet kanske)

Nä jag tänker aldrig mer använda mig av plastkassen, from nu blir det alltid ryggsäck
Det handlar inte om att jag bryr mig jättemycket om att folk tittar på mig, eller jo lite men mest handlar det om att jag känner mig fattig och fruktansvärt obekväm med kassen i handen.
Fast det är nog bara inbillning, säkerligen ingen som bryr sig om Mr: P och hans plastkasse.

Men det fanns ju en tid då plastkassen faktiskt var lite cool, jag pratar om den gamla hederliga systempåsen.
För en kille nyss fyllda 20 år skäms ju inte över den just nu lila kassen, tvärtom ses dom stoltsera går fram och tillbaka på stan och vill gärna att folk ska se vart han handlat.
Hur många ggr har man inte lämnat hemmet med sprängfyllda systempåsar och ens föräldrar undrar hur man ska lyckas få i sig allt. Då försökte man ljuga ihop att det var 3 kompisar som man skulle dela med..... fan det är ändå lite goa minnen i den gamla plastkassen.

Nu blev det jobbigt här... gillar jag plastkassen eller inte....?!
Får ta till det gamla blomtricket, äskar, älskar inte, älskar, älskar inte, älskar, älskar inte......



Mr: P

3 kommentarer:

Mr: P sa...

Oj, vilket konstigt inlägg detta blev fan framstår ju som sena rama Joel..

Fuck it..

Mr: P

Larsson sa...

Vill du ha ett länkutbyte? Jag är ansvarig för bloggen som ligger 3;a på listan, www.laberis.info.se

Anonym sa...

För fan brorsan...ryggsäck?! Med magrem och spända axelremmar?!! Hahaha, vad fan har hänt, ja du är nog vuxen nu...när börjar du orientera då??!! haha, puss bigsis