tisdag, juni 17

För att få bort spysmaken

Det här med munhygien tas på jävligt stort allvar nu för tiden, nu räcker det inte bara med att borsta tänderna längre.
Man ska borsta, skölja, skrapa, tandtråda och när man inte borstar ska man tugga på flour- tuggummi.
Det senaste påhittet (vad jag vet) är ju tungskrapan, men den förstår jag mig verkligen inte på för varje gång jag försöker mig på att använda den så framkallar den så starka kräkreflexer att det slutar med att jag får borsta om tänderna för att få bort spysmaken.
Fan borde det inte räcka med bara tandborstningen? jag menar på stenåldern tuggade man säkert bara lite brännässlor för att lukta gott i munnen, var det sedan någon som klagade på dålig andedräkt..... ja då klubbade man bara ner dom.

Ja jag säger då det, det var fan bättre förr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tungskrapan är ett redskap som inte är att leka med, om man trycker för hårt så kan man skada tungan och detta kan leda till att det körtlar man har på tungan växer och man får då en "långhårig" tunga så låt bli tungskrapan! /Fluortanten

Mr: P sa...

Skönt att höra, då skiter jag i den... med gott samvete.

Mr: P